Saturday, December 27, 2008

Årests plate 2008

I år har jeg hadd det nyttårsløfte at jeg bare skulle kjøpe plater utgitt i 2008. Det har ført til en viss modernisering av platesamlinga mi som var konsentrert mye rundt nittitallet. Det har blitt noen nye plater som har snurra på min CD-spiller, og noen har dere fått lese om her på bloggen. Så da kan jeg jo også kåre årets 5 beste skiver:

5te plass: The (International) Noise Conspiracy - The Cross of my calling
Litt usikker på om plassen skulle gå til denne eller Eagels of Death Metal sin Heart on. Men den ene er jo anmeldt her på bloggen og den andre ikke. Og det må jo bety noe.

4de plass: Portishead - Third
Det blir jo ikke som på 90-tallet, men likevel et flott album.

3de plass: Farmers Market - Surfin' USSR
Stian Carstensen er jo en av landets fremste musikkere og når vår venn og store helt Mike Patton tar han under vingene med seg til USSA så koser vi oss.

2dre plass: Snöras - Plague waters
En ny forfriskende plate fra et nytt forfriskende band på et nytt forfriskende plateselskap. Årets norske plate.

1te plass: Mogwai - The Hawk Is Howling
Dette er mitt favorit band og årets høydepunkt. Punktum!

No comments: