Monday, November 26, 2007

My blueberry nights

Asias største regisør, Wong Kar-Wai, har gått sammen med Europeisk filmkapital og lagd sin første film med bare vestlige skuespillere.

Elisabeth besøker en dag kafeen til Jeremy for å finne ut om kjærsten er utro. Jeremy bekrefter Elisabeth sine mistanker og hjelper henne gjennom sorgen med blåbærpai og iskrem. Plutselig forsvinner Elisabeth på en tur gjennom USA, der hun møter en rekke karakterer som gir henne livsvisdom. Hun holder kontakten med Jeremy gjennom å sende postkort.

Wong Kar-Wai er etter min mening kansje den største romantikkeren i filmens verden. My Blueberry Nights inneholder ingen overaskelser for Wong Kar-Wai-fans. Det er kansje litt mye plankekjøring i hans forsøk på å få bedre kontakt med det vestlige filmpublikummet.

Uansett er Wong Kar-Wai en av verdens største regisører så alle bør løpe på kino 6 desember for å få med seg My Blueberry Nights, sjølv om den etter min mening er en av hans to dårligste filmer.

2 comments:

eva said...

Hei Jokke!

Kan du hjelpe meg med å få tak i My Blueberry Nights nå?

Eva

Fjeldstad said...

Sorry at jeg ikke har svart før Eva.

Men jeg kan ikke hjelpe deg med annet enn å kjøpe en kinobillett