Sunday, November 11, 2007

Fotballblogging: Cupfinale


Dagens høydepunkt for alle i de to knøtte byene Haugesund og Lillestrøm er jo cupfinalekampen. Jeg har enda ikke bestemt meg for hvem jeg skal heie minst på. Lillestrøm er jo favoriter, har noen gode spillere og en morsom trener (men de er jo litt kyllinger da), mens Haugesund har blå og hvite drakter (tror jeg)

Nei. Dette er et vanskelig valg.

Cupfinale var liksom noe helt annet når jeg var liten. Da gikk den på NRK. Champions Ligaen var enda liksom ikke funnet opp enda, så å spille i cupvinnercupen og europacupen hørtes nesten like tøft ut. Ikke at noen norske lag hadde noe der å gjøre uansett.

Men i dag er det jo bare serien som teller, være med i gruppespillet i Europa. Forsatt er jo nesten ingen norske lag gode nok til det. Så å vinne cupen er i dag en sånn liten ekstra klapp på skulderen på slutten av sesongen. Ikke rart at de store laga faller fra i cupen mot smålag som Nybergsund og Haugesund, de har jo viktigere ting å tenke på.

Nei nå får man vel lete fram en potetgullpose og skru på TV'n

No comments: