Sunday, December 02, 2007

Ørn og hopplandslaget ga meg juling


Fredagens post for å mobilisere til min side i tordenbloggen og starte vinterens hoppblogging synliggjør at man ikke alltid skal høre på denne bloggens redaktør. Man må tenke litt sjølv og høre mye på hva som står skrevet på Hat og kjærlighet. Men Örn ga meg juling med å ha 16 stemmer mer enn meg og jeg røyk ut av tordenbloggen. I utgangspunktet trodde jeg vi skulle være litt jevnere. Men når jeg satte meg på stavangertoget fredag kveld viste jeg innerst inne at jeg hadde tapt. På en måte er det jo et greit tidspunkt siden jeg denne uka er i Stavanger og London og ikke kommer til å være så mye på verdensveven.

Men uansett var det bedre å få juling av hopplandslaget, enn Örn. Jeg tippa jo at det ikke kom til å bli en stor sesong for det norske hopplandslaget. Men på fredag hoppet firkløveret Romøren, Hilde, Bardal og Ljøkelsøy, forbi storfavorittene Østerike og Finland. Og på lørdag gjenntok Romøren og Hilde sin gode hopping å tok andre og tredje plassen bak Morgenstern. Alle 6 nordmenn tok foresten verdenscuppoeng. Neste helg er det Norske landslaget på hjemmebane i Trondheim.

Verdenscupen sammenlagt etter et ren:

MORGENSTERN Thomas , AUT 1 100
ROMOEREN Bjoern Einar NOR 2 80
HILDE Tom NOR 3 60
SCHLIERENZAUER Gregor AUT 4 50
HAUTAMAEKI Matti FIN 5 45
JACOBSEN Anders NOR 6 40
KOCH Martin AUT 7 36
AMMANN Simon SUI 8 32
NEUMAYER Michael GER 9 29
KEITURI Kalle FIN 9 29
KASAI Noriaki JPN 11 24
VASSILIEV Dimitry RUS 12 22
OLLI Harri FIN 13 20
AHONEN Janne FIN 14 18
KARELIN Pavel RUS 15 16
MALYSZ Adam POL 16 15
KORNILOV Denis RUS 17 14
LJOEKELSOEY Roar NOR 18 13
KUETTEL Andreas SUI 19 12
BARDAL Anders NOR 20 11
LOITZL Wolfgang AUT 21 10
DAMJAN Jernej SLO 22 9
PETERKA Primoz SLO 23 8
KRANJEC Robert SLO 24 7
UHRMANN Michael GER 25 6
PETTERSEN Sigurd NOR 26 5
LAPPI Arttu FIN 27 4
SCHMITT Martin GER 28 3
HAPPONEN Janne FIN 29 2
YUMOTO Fumihisa JPN 30 1

No comments: