Wednesday, December 12, 2007

3 filmer jeg kjøpte i forgje uke som jeg ikke har sett enda


Jeg var i London sist uke o hadde noen £ jeg måtte bruke opp før jeg dro hjem igjen. Da er det jo bare et alternativ i min verden! Det er å kjøpe DVDer....

1. Samaritan Girl - a dark tale of revenge
Dette er jo en film jeg burde både ha kjøpt og sett for lenge siden. Kim Ki-duk er jo en av mine favoritt regisører og den vant en sølvbjørn i Berlin i 2004. Jeg gleder meg masse!!!!!

2. Basque ball
Julio Medem som i Norge er kjent for Sex og Lucia står bak denne dokumentaren. Egentlig har jeg aldri vært STOR fan av espansk film. Men jeg er STOR tilhenger av Baskerland

3. Zidane - a 21st century portrait
Kjøpte den vel egentlig på grunn av filmmusikken, som jeg allerede har på CD. Det er mitt favoritband Mogwai som har mekka musikken til filmen. Når man da i tilleg får 90 minutter med fotballspilleren Zidane så blir det ikke så gærent vel!?!
For de eventuelle Fotball nerdene som lurer er det 90 minutter fra kamp mellom Real Madrid og Villareal.

No comments: