Wednesday, February 27, 2008

Wildcard Jokke

Siden jeg kom meg til kvartfinalen i bloggidol, så ble det laga et lite intervju med meg. For dere som ikke har fulgt med på bloggidol så kan dere få lese det her og nå:

For å bidra til en blodrød finale har juryen valgt å dele ut et wildcard til Jokke for bidraget “En moderne lekeplass” -et bra stykke fotoblogg. Det mistenkes at det muligens ikke lå like mye bak som vi klarte å legge i det omtalte bildet, men det gjør ikke noe Fin fotoblogging var det i alle fall. I denne anledning slår vi til med et intervju.

Blogget siden?
- Oktober 2005

Hvordan føltes det å vinne, eller motta beskjeden om wildcardet da?
- Jeg følte meg ganske vill, rebelsk og glad. Det var ganske godt å komme videre med bare et sylskarpt bidrag.

Hvordan vil du beskrive bloggen din?
- En potet, som egentlig hadde tenkt å være knæsj rød.

Og deg selv?
- Det rebelske resultatet man får når kultur og politikk kræsjer og danner et høyere nivå.

Hvilket temaord frykter du i finalen?
- Alle med mindre enn tre stavelser

(Gammelt dagbladspørsmål:)
I hvilken grad er du redd for at stempelet som Idol-Jokke kan bli en belastning?
- Synes det ikke passer helt med image mitt. Men kansje jeg kan utvide Idol-begrepet. Det hadde vært kult…

Hvordan ser du for deg din videre bloggekarriere?
- Jeg skal “kung-fu”- sparke meg gjennom bloggidol. Motta hele bloggpolis store beundring, før jeg plutselig forsvinner etter å ha skrevet min siste hardtslående bloggpost, som snur opp ned på bloggpolis.

Hvem tror du vinner blogg-idol?
- Den som fortjener det minst

(autentiske idol-spørsmål)
Jeg er en stor fan av deg. Håper vi kan treffes en gang. Men lurte bare på en ting. Er du singel? Hvordan vil du beskrive drømmedama di?
- Jeg er gift, og fant drømmedama mi for mange år siden.

Det er ikke til å legge skjul på jeg vil se deg naken - hvor høy er du?
- Husker ikke om det er 193 eller 194. Ihvertfall for kort til å være med i de høyes forbund.

Du har jo allerede bevist hvor fantastisk flink du er til å skrive, er du like flink i alt du legger fingrene på?
- Nei, men jeg øver.

Jeg må ærlig talt si det blir litt vel mye, rett og slett kvalmende overfokusert på deg og ditt behov for å være i fokus. Hva tenker du selv om dette?

- Det er jo egentlig ikke meg dette handler om, for det er jo leserne som er de virkelig heltene i bloggidol.

Personlige spørsmål:
Du mottok ett av juryens to deltagerwildcards med et bidrag i fotokategorien - er bildeblogging noe du kommer til å drive mer med fremover?
- Litt usikker, blei et bilde siden jeg nettopp hadde fått ny fon. Har stor respekt for en del fotoblogger. Spesielt Byen i forandring. Men er veldig hypp på ta enda ett steg videre og begynne med videoblogging.

Er “dark horse”-stempelet som wildcarddeltagere ofte får ett du vil utnytte eller prøve å overse?
- “Dark horse”-stempelet skal brukes for alt det er verdt!

1 comment:

Unknown said...

Grattis til utnevnelsen! Og bra svar i intervjuet. Lykke til videre!