Sunday, November 05, 2006

Berlin, Berlin!


Nå sitter jeg her i den kalde leiligheten til Mari, i Spandau. I går var vi å titta i butikkene rundt Kurfürstendam. Det var en rar kirke der etter min mening de prøvde å spille samtidsmusikk på orgel, mens Mari mente det bare var tøys og tull. Vi spiste lunsj på et mexicansk sted utafor KaDeWe. Vi så også hele tre demonstrasjoner. Først en mot jakt, så en liten markering for fritt Kashmir og til slutt en gjeng svartkledde som protesterte mot de mexicanske myndighetenes oppførsel i Oxaca.

Etter det dro vi til Schloss Charlottenburg, for å besøke det egyptiske museet. Men det egyptiske museumet var flytta til museumsøya. Så etter en kort titt på dette store slottet så dro vi dit. Men før vi kommer til egypterne så må jeg fortelle at det var rør i lufta nesten overalt rundt Schloss Charlottenburg.

Vi så altså på egyptiske og greske statuer, mumier, krukker med mer på museum. Det var litt kult. Når vi kom ut, etter å ha tittet på en haug med nakne grekere, ville jeg ta trikken. Så vi klarte å lete fram en liten trikkeholdeplass. Der tok vi trikken et par stopp før vi hoppet av i en gate som heter Orianienburgerstrasse. Dette bliger nord for sentrum. Her var vi innom noen kule kafeer og surra rundt litt før vi spiste en dårlig middag på et sted med særs godt øl utvalg. så surra vi litt til rundt i bydelen før vi spiste kake og kaffe på et sted som ville ha depositum for glassa. Sært!!!

Nei men nå må jeg avrunde, for man skal vel finne på noe i dag.

No comments: