Wednesday, August 02, 2006

Superman returns


Supermann er tilbake etter en fem års reise i verdensrommet. Når han som Clark Kent kommer tilbake til Daily Planet oppdager han at sin livs kjærlighet har fått barn og er forlovet til en annen mann. Lex Luthor er kommet ut av fengsel, og har nye onde planer på gang.

Filmens intro gjør at du får følelsen at dette skal bli en klassisk stor film. God filming og masse action blir det utover filmen. Der det desverre stopper opp er når skuespillernes prestasjon ikke klarer å gjøre de kjente karakterene dypere eller mer spennende. Filmen, som har litt driv i seg i begynnelsen, dabber etter vært av og blir kansje en smule for lang til å score høyt nok.

Filmens budskap er jo forsåvidt vis dønn reaksjonært. Hele filmen forteller at verden bare trenger en redningsmann, som kan ledes oss ut av alt det fæle i verden. Lurer på om de har tenkt seg en Demokrat eller Republikaner til den rollen i virkeligheten.....

3 comments:

sjur sævik said...

Jeg gleder meg ihvertfall til å se den, reaksjonær eller ikke. Apropos, har du lest RØD. SUPER?

Fjeldstad said...

Nei har jeg ikke... Hva er det for noe?

Anonymous said...

Hei, ikke for å spamme :) men jeg skrev om "Rød. Super." på min blogg for en stund siden, og ble akkurat gjort oppmerksom på den posten igjen fordi en fyr kommenterte der i dag.