Sunday, February 12, 2006

Sola skinner - vinner vi i OL?


Da er de olympiske leker i gang. Norge har allerede høstet inn en rekke medaljer på sin første dag (2 sølv og 2bronse) men kansje får vi vårt første gull i dag. Dagen i dag har jo begynt med to 4.plasser så det er vel på tide at noen nordmenn kom seg på pallen. Eskil har jo gode sjanser der jeg leser på internett at akkurat nå er han i ledelsen.

Men det er jo hopp som er min favoritt gren i de olympiske leker. I kveld så skal vi se om de norske hopperne har noen sjanse i den lille bakken, også kalt på tøyse språk for normal bakke. jeg vurderer at både Roar og Lars har gode sjanser på å ta norges første gull. Men her er det jo mange andre som vil være med å ta en medalje, Ahonen, Janda osv. Hautameki og Bjørn Einar tror jeg liker seg bedre i ordentlige bakker så vi får vente til fredag med å se de sloss om medaljene.

Men dette er vel det eneste normalbakke rennet verdens beste hoppere hopper i år. Dermed så er den disiplin som er ganske åpen ved at her gjelder litt andre ting enn i den store bakken der du må komme 40 meter til for å vinne. Så får å si det til slutt så synes jeg det er snart på tide at OL følger resten av hoppsporten å legger ned disse små bakkene!

Ha ett fortsatt godt OL.

No comments: