Tuesday, February 20, 2007

Prosjekt 101

Dagbladet driver for tiden å legger ut kortfilmer som har vært en del av prosjekt 101. Her har forskjellige kortfilmskapere fått sjansen til å få blest og oppmerksomhet hvis de mestrer oppgaven med å lage en film om Oslos skyggeside. Så her er det film på film om dopbruk og prostitusjon.

De fleste filmene er fra middels til gode, men det er ingen helt fantastiske som jeg har fått med meg. Det blir fort også en litt politisk undertone i alle filmene. Men det kan jo vanskelig unngås når man må lage film om urettferdigheten.

Kansje den beste av filmene jeg har sett til nå www.anna.no er såpass direkte, men også realistisk siden dialogen er henta fra et virkelig webforum. Denne filmen får meg til å skamme meg på vegne av folk i norge som har samme kjønn som meg. Ta en titt da vel...

No comments: