Thursday, December 01, 2005

Hurra Torpedo


Jeg husker en onsdagskveld for ti år sida jeg satt å så på Norskrikskringkastnings program Lille Lørdag. Der sto ett band som det aldri hadde vært makne til i Noregs historie. 3 stygge menn i blå klær. Skjeggemannen som synger sånn halveis og spiller forsiktig på sin gitar. Så etter hvert to gærne menn som slår i stykker kjøkkenapparater. Den onsdagskvelden var jeg frelst.

Men siden jeg ikke huska hva bandet het, eller sangen forøvrig, ble det bare ligende som ett vakt Tv-minne, sammen med alle de millioner TV-minner jeg har fra min barndom.

Nå 10år etter hopper bandet fram igjen i rampelyset. De store norske avisene skriver om dem hele tida. Mitt gamle TV-minne er blitt spred over internett, og nå blitt verdenseie. Hurra Torpedo drar til USA på en lissom turne med ett film crew. Dette blir film og nå etter nyttår en fulllengde plate. Kick ass.

Hurra Torpedo skal nå torpedere verden vil du vite mer sjekk ut

se hurra torpedo
Hurra Torpedo sin offisielle hjemmeside
Mitt gamle kjære TV minne
Hurra Torpedos myspace side

No comments: