Tuesday, November 18, 2008

Et folkkrav

Siden det er et folkekrav så følger jeg opp videre utfordringa fra bloggen til Sigrud:

"

Her er reglene:

Spillet kan spilles på en iPod, Zune, Zen eller annen bærbar muskkspiller, eller i et musikkprogram med miks-funksjon, som iTunes, WinAmp eller Spotify. Du velger miks sanger-modus (shuffle) og trykker play.

Så noterer du de fem første låtene spilleren gir deg. Lista legger du inn i kommentarfeltet under denne artikkelen i samme format som min. Stem også gjerne på andre lister du liker godt.

NB: Ingen juksing. Dette er en æressak. Å hoppe over låter du mener ikke gir et fordelaktig bilde av musikksmaken din, eller som ødelegger en ellers pen serie, er strengt forbudt. Det er heller ikke lov å begynne på nytt.

Jeg synes 5 er for lite, og kjører på med 15. Men for de som driver forskning på dette er de 5 første de 5 første."

Her er Mine 15:

1. Bullet whit butterfly wings av Smashing Punkins (huh... starta ihvertfall bra)
2.Psyched Out and Furious av The Flaming Sideburns
3. True Blue av Madonna (ikke kom her og si at ikke den er obligatorisk)
4. CC Cowboys spilt av Imperiet (Var på tide med noe litt politisk)
5. Sexy Results av Death From Above 1979
6. Fram Kamerater m Gatas Parlament
7. Wave of Mutilation m Pixies
8. Schweden, Schweden av Ebba Grön (Joakim Thåstrøm sin andre plassering på lista)
9. Romantic Rights av Death From Above 1979
10. Foxy Lady m Jimi Hendrix
11. Starsign av Apoptygma Berzerk
12. Vanity m New Model Army
13. Three Littel Pigs av Green Jelly
14. You're A Woman, I'm A Machine av Death From Above 1979 (3 av 15 hva er oddsa for det?)
15. Saker som Hon gör m Imperiet (ok avslutning det vel)

Hva med deg a'?

3 comments:

Sigurd said...

Three Little Pigs er jo genial! Den har jeg ikke hørt siden barneskolen, men jeg husker den fortsatt godt.

[går til anskaffelse av...]

Anonymous said...

Argh..
Rett link.

Er ikke glad i blogger.com

Fjeldstad said...

Ja det er en klassiker. Cereal Killer Soundtrack skiva var en av de første jeg kjøpte som liten. Oppfølger plata (333)som kom 1 og halvt år etter er heller ikke så verst.