Thursday, April 10, 2008

Når jeg blir 66...


Når jeg blir 66 skal jeg leve på vann og brød. For pensjonen blir så liten at jeg kan legge meg ned og dø.

Roar Flåten, LOs største pingle, har sagt ja takk til smuler og kaldt vann i årets LO-NHO oppgjør. De fleste vil bare få små kroner i lønnstillegg, samtidig som prisene øker. Men enda værre er at de godtar å endre AFPen fra en tidligpensjonsordning til en tillegspensjonsordning. Mulighetene for oss unge som begynte å jobbe rett etter skolen til å gå av med tidligpensjon er i realiteten betydelig redusert.

Vil du vite hvor mye du får i "tidlig"pensjon kan du laste ned denne kalkulatoren. Konklusjonen bør være et nei i uravstemninga eller så blir pensjonstilværelsen trist....

1 comment:

Viktor Viktorsen said...

HOHOHO ...pingle, Flåten? Godt skrevet. Er så enig med deg! LO gikk ut på dato. Med Valla.