Friday, April 18, 2008

Be Kind Rewind

Jeg elsker fortsatt mine VHSer sjølv om jeg ser altfor lite på dem. Nå med BE Kind Rewind kan vi kansje endelig erklære VHSen for offiselt død. Dette er på mange måter begravelsesfilmen til et format som har underholdt milliarder av mennesker.

Mr. Fletcher eier videobutikken "Be Kind Rewind" som aldri kom seg inn i det 21 århundre. Han holder på å miste sine fallferdige lokaler hvis han ikke får inn seriøst med cash snart. Han reiser på tur for å spionere på hvordan de nye store DVD-butikkene gjør det. Når han er borte overlater han ansvaret for "Be Kind Rewind" til Mike. Desverre klarer Mikes paranoide bestevenn, Jerry, å avmagnitifisere alle VHS-kassetene ved et uhell.

For å klare å levere produktene til sine kunder, blir de tvunget til å lage nye versjoner at kjente filmer som "Robocop", "Rush Hour 2" og "Lion King". Disse nye versjonene blir en kjempe suksess og snart har de klart å engasjere hele lokalmiljøet i produksjonen av så kalte "sweded" versjoner av deres favoritt filmer.

Dette er en varm og god, og typisk amerikansk komedie. Jeg pleier ikke å synes at folk skal kaste bort tid og penger på sånt egentlig. Men for VHS, gjør jeg et untak..

No comments: