Friday, March 28, 2008

Fredagsskiva - Mike Patton a perfect place


Mike Patton har laga musikk til den uskjente filmen A Perfect Place av Derrick Scocchera. Sammen med skiva fulgte denne 25 minutter lange filmen. Har ikke fått sett den enda fordi jeg må høre på denne ganske kule plata...

Patton slår på fyrverkeriet i åpnings låta Main Titel,... nei jeg mener Main Title. Litt dysleksi som gjør seg synlig igjen. I hvertfall sier han med en gang at her kommer jeg og jeg er størst. Den blir fulgt opp av A Perfect Place som kansje er den beste låta på plata. Men denne blir avbrutt av litt radiosøkning i låta Car Radio(Am), før den kommer tilbake i annen klesdrakt og med vokal. Vi får to gjennsyn til med denne låta før plata er over.

Totalt sett vil jeg si at plata har en nerve av gammal 50-talls filmjazz. Men Patton hopper jo fra den ene enden til den andre når han lager musikk. Plata er engasjerende og råkul. Den er kansje ikke det villeste eller beste Patton har gjort. Men det er Patton så det blir jo ikke dårlig med det første.

No comments: