Thursday, March 01, 2007

Nei til Mix-kiosk på Arbeidersamfunnetsplass!


Jeg går nesten hver dag over arbeidersamfunnetsplass og ble ganske munter når jeg så i aften at plassen skal pusses opp. Dette er en plass som har fortjent en oppusning lenge. Og plassen har etter min mening potensiale.

Men så ser jeg at det er planlagt en stor MIX-kiosk på plassen som vil både begrense inngangen til plassen fra Calmeyersgate og gjøre ett innhogg på Kirsebærtrærne. I tillegg vil det gjøre plassen mindre for oss brukere.

I området rundt Arbeidersamfunnetsplass er det i dag utallige kiosker, både Narvesen, 7-eleven og aller nærmest Deli de Luca er få skritt unna. Så behovet for kiosker akkurat her ser jeg ikke.

Arbeidersamfunnetsplass bør være en åpen plass med friske grønne planter som kan være en liten grønn lunge i byen. Det er plass som har potensiale og er til å kansje aller best brukt under musikkensdag - Musikkfest Oslo.

No comments: