Monday, October 17, 2005

Tenner og penger

Hei
idag har jeg vært og opperert på tenna mine. Tanntorturist da Silva. Ga meg masse bedøvelse og satte på ei klemmme og en liten grønn duk rundt tanna mens han lekte seg med tanna mi. Med fæle lyder skal tanna mi etterhvert bli frisk. Men det er en skrekkfull opplevelse og ha munnen tildekt og tenke på hva som skjer når men hører lyden. duken dekker jo hele munnen så man er redd for å ikke puste. Man lukker øynene og skriker med å gape høyt uten å lage lys. Gape høyt kaller de det vist. Av og til når man ser opp så er det sterkt lys og ett svært kikert (eller hva det kalles når tannleger har det).

Etter operasjonen går man svimel av alt dopet ned en trapp, før man sjangler bortover veien. Jeg har tannlege regninger på 15000 denne høsten. Det er 15000 mer enn hva jeg har lyst til å ha råd til. Får håpe at i framtida samfunnet ser det nødvendig å betale for tenna våre

Husk og puss og bruk tanntråd, og kansje ikke spis alt det gotteriet du gjør denne uka. da slipper kansje du å bruke 15000 på tenna dine.

No comments: