Wednesday, October 31, 2007

Å bli vant til et nytt etternavn


På lørdag gifta jeg og kjæresten min oss. Det var en fantastisk fin dag. Alt gikk merkelig nok helt som det skulle og det er vel den mest perfekte dagen i mitt liv til nå.

I forbinndelse med at vi gikk fra å være kjærester til ektemann og kone, bytta jeg også navn. Jeg synes det var ganske fint. Men må nok innrømme at det er litt rart å skulle signere ting med et helt nytt etternavn. Jeg har derfor bestemt meg for å være litt ekstra aktiv rundt om kring på nettaviser o.l. for å bli vant med navnet mitt.

Du kan finne det i papirutgaven av dagens Aften eller under noen av diskusjonene på dagbladet.no

6 comments:

Anonymous said...

En bekjent av meg giftet seg i sommer, og de tok verken hennes eller hans etternavn. De tok et etternavn som ble brukt lengre bak i slekta hans, og det var ganske så uvant å se navnene deres med et helt ”fremmed” etternavn.

HverdagsPinUp said...

Grattis!

Fjeldstad said...

eugenie: Kult, det tenkte vi aldri på

constanse: tusen takk

Anonymous said...

Gratulerer med sivilstandsbytte! Håper dere får all verdens gleder :)

Engeline said...

Gratulerer, både til deg og til fruen! Dere er så fine, fine folk!

Fjeldstad said...

Takk for alle grattulasjoner