Wednesday, November 16, 2005

Endelig onsdag?? eller ukas barnebok nummer2


Vi har endelig kommet til ukedagen onsdag, det er 2 dager til Mari kommer til Oslo (gleder meg masse, HURRA!) Vi finner ut om Norge klarer, med litt sort magi, å slå Tsjekkia, og det er midtuke episode av Hotel Cesar. Men på den kjipe sida; skal jeg til tannlegen i mårra tidlig, det er stor sannsynlighet for at vi ikke kommer til fotball VM og jeg burde ha begynt på min tredje innsendingsoppgave i brevkurset.

Med brevkurset går det forsåvidt strålende, sjøl om oppgavene kan være litt kjipe å mte skrive (JEG HATER OG SPY OPP OPPGAVER), Jeg har fått 5 og 5+ på de oppgavene jeg har skrevet til nå. Men desverre har en anna på jobben fått 6 sjølvsagt, så faen jeg er ikke best!

I hvertfall har det vært turdag i barnehagan i dag. Vi tok en spennende tur innom Røa biblotek får å låne bøker. Da kom jeg på at jeg har jo ett stort ønske om å viderformidle nye barnebøker til ungdommer, som er dumme nok til å ikke bruke prevansjon på fylla, så de er desverre blitt foreldre og bruker mer av tida si på å surfe på internett, enn å passe på barn.


Ukas barnebok: Venner
av Trond Brænne og Per Dybvig

Dette er desverre en skuffende bok. Ikke det at den egentlig er dårlig, men jeg forventa mer av den når jeg lånte den på bibloteket enn jeg fikk igjen når jeg leste den. Dybvig redder på mange måter boka med sine fantastiske illustrasjoner. men det er på en måte også feil siden jeg har en følelse at denne boka eer skrevet for de virkelig aller minste(kansje opp til 2-3 år) , og Dybvig sine illustrasjoner er litt mere for større barn. Historien handler hvertfall om 5 venner, en skjere, ei gris, en kanin, ei høne og en hest, som besøker hverandre. Det er jo selvfølge ikke alle hjem som passer for alle. Men sånn er det. Det er jo fint å være på besøk for det.

No comments: